tiistai 26. maaliskuuta 2013

Kestochatin kestitys

Viime maanantaina kesken työpäivän huomasin, että Kestochat täyttää seuraavana päivänä 1,5 vuotta. Muistelin viime vuoden puolivuotissynttäreitä, jolloin Ksenia kutsui meidät luokseen ja teki meille ruokaa. Keksin, että nythän minä voisin kutsua nuo luokseni viikonloppuna ja pitää elämäni ensimmäiset päivälliskutsut. On kuulkaa niin aikuista, niin aikuista. Edellisistä kutsuista juttua sekä selitys Kestochatille täältä.

Sunnuntaiaamuna 7.30 aloin kokkaamaan, essu päällä kuten asiaan kuuluu. Heti kaupan avauduttua ysiltä juoksin sinne paria unohtunutta juttua hakemaan ja tädille pistin viestiä, että ehtiikö tuoda sitä ja tätä, kun omasta kähvelirepertuaarista uupuu. Aiemmin viikolla olin häneltä jo kaiken maailman tarjoiluastioita ja vuokaa hakenut. 

Sipuleita pilkkoessa uimalasit ovat oleelliset. Sämpylätaikina kohoamassa, suklaaneliöt valmiit ja lasagnen esivalmistelu menossa. Keltainen reseptikansio on 90-luvun alkupuolelta kulkenut mukanani, kannessa lukevat edelliset käyttötarkoitukset: "piirrustuksia", "hevoskortit".


 Menu:
-fetasalaatti
-sämpylät (resepti täältä, juuston jätin pois)
-lohi- ja pororullat (no siis rieskarullia, mutta tortillalätyissä pysyvät paremmin koossa)
-lasagne (resepti täältä, lisäsin muutaman chilin)
-suklaaneliöt (resepti täältä, lisäsin Wiener nougat-rouhetta puoli pussillista)
-kuningatarrahka
 






Päivällisen aloitusajaksi olin ilmoittanut klo 15, mutta nuohan tuli miten sattui. Ensimmäinen vieras saapui (tosin luvan kanssa) jo kahdentoista aikaan, mutta oli ajallaan olevia ja myöhästyneitäkin. Sekä tietenkin pari feidaajaa, ärrinmurrin.






Ruokailemisen ohella katsoimme muun muassa vanhoilta VHS-kaseteiltani piirrettyjä; Zeldaa ja The Super Mario Bros. Super Show!'ta. Tämä vaihtui youtubeen; Italian Spidermaniin ja Nälkäpäivään. En osaa päättä, mikä näistä oli kamalinta katsottavaa, olivat kovin tasaväkisiä.




Virpojiinkin olin valmistautunut, mutta yhtäkään ei näkynyt, joten syötin Röllimunat vierailleni. Tyhmiä leluja niissä, ei yhtään koottavaa. "Minun nuoruudessani..." Mignon-munat on mun suosikkeja, oon niitä nyt tosin ehtinyt vasta yhden syömään. Korjaan asian tällä viikolla.




Oli kyllä sen verran työlästä hommaa aamusta asti, että nämä olivatkin ainoat kutsuni hetkeen. Tiukkaa aikataulutusta. Kaupassakin piti käydä useaan otteeseen, vaikka joka kerta olin muistavinani kaiken tarpeellisen ja kauppalappua tarkistelin sen sadannen kerran. Kunnes aika kultaa muistot, sitten koko rumba uudestaan. Onneksi sentäs eivät olleet kiittämättömiä ja ylpistyin kehujen määrästä. Olin tehnyt ruokaa kymmenellä ihmiselle, mutta meitä lopulta oli seitsemän, joten kaikkea jäi paljon yli ja tunginkin doggy bageihin kavereille safkaa mukaan, ja silti itsellekin jäi vielä mussutettavaa.

2 kommenttia:

  1. ONKO TEIÄN KIVOILLA PÄIVÄLLISILLÄ ASTIOINA KERTAKÄYTTÖLAUTASET JA -ATERIMET?? Please tell me I am wrong!!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laskelmoidusti _todellakin_! :D Mulle riitti tuo puoli päivää rehkimistä, en halunnut käyttää koko iltaa vielä tiskatenkin. :P

      Poista

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)