tiistai 5. maaliskuuta 2013

Thank you Jesus

Pääsiäinen, tuo ihana ylimääräisten vapaapäivien ajankohta. Reilun kolmen viikon päässä odottevan pitkän viikonlopun suunnitelmat leijuivat vieläkin ilmassa, joten minä tyttö pistin ruokiksen aikana kaiken kondikseen ja suunnitelmat lukkoon.

Tuleva pääsiäinen vietetään Tampereella, Somerolla ja Tallinnassa. Ja jää yksi päivä käyttämättäkin, jos vielä jotain keksin! Tulossa on ikään kuin potpuri edellisvuosista.

Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee. Tongin menneiden pääsiäisten kuvia ja menoja vuodesta 2007 lähtien. Em. vuosi, sekä muutamat sitä ennen on mennyt vain joissain kavereiden bileissä pk-seudulla. Annoin nyt kuitenkin tuolle vuodelle anteeksi ja pistän siitäkin tänne muutaman otoksen. Vierailin silloisen seurustelukumppanin kanssa Ninan mökillä Porvoossa, sekä vietin Miian synttäreitä Espoon Kivenlahdessa.

Porvoo

Kivenlahti

2008 lähdin Marjan kanssa hupakoimaan Lontooseen. Päivärytmi oli yleensä seuraavanlainen: nähtävyydet, alkoholi- ja ruokaostokset, aloittelu ja neiteily Simpsoneita katsoessa, baareilu, jatkot ja hotellin aamupalalle samoilla silmillä tai parin tunnin yöunien jälkeen. Ja toisto.

Hyde park

2009 pysyin Suomessa. Vietimme poikaystävän kanssa pari päivää Jyväskylässä, asuttiin Ompussa. Heti töistä päästyämme lähdettiin matkaan. Ensimmäisenä iltana käytiin katsomassa Rotten Soundia Lutakossa. Toisena päivänä Maija liittyi seuraamme ja poikettiin kaverin synttäreillä, josta jatkettiin pub Katseeseen Entwinen keikalle. Kolmantena päivänä bye bye ihana Jyväskylä ja helou Nivala, jossa yövyimme poikaystävän isovanhemmilla ja ajelimme pitkin kyliä. Sieltä sitten kotio.

Pub Katse, Jyväskylä

Nivala

Homma meni yksinkertaisemmaksi vuonna 2010. Kahden päivän möksäbileet Somerolla. Oli sen verran uuvuttavaa touhua, että palattuamme takaisin pk-seudulle oli pakko jättää välistä KKK-bileet. Kohkausta, kaljaa, kavereita vai miten se meni. Bändilöitä ja sen sellaista. Toki korvattiin pitkänmatkan puutetta ja kipastiin Mikkelissä leffailtailemassa Ulpulla.

2011 oli ehkä siisteintä ikinä. Torstaina oravanpyörähommien jälkeen lähdettiin poikaystävän kanssa ajamaan Ylivieskaan. Yövyttiin Eetun isovanhemmilla. Seuraavana aamuna jatkettiin matkaa ja ajettiin Kilpisjärvelle asti. Näin ensimmäistä kertaa poroja! Total score 25. Tehtiin hurja puolen tunnin matka Norjankin puolelle. Seuraavana päivänä huiputettiin Saana. Pari tuntia meni ylös kavutessa. Alastulo oli huomattavasti nopeampa mukaan ottamillamme liukureilla. Leikki-ikä koko ikä. Sunnuntaina ajettiin 14 tunnissa Suomi halki. 8.30 lähdettiin ajamaan ja 22.30 oltiin kotona. Ja oltiin vielä siinä välissä käyty Nivalassa kahvittelemassakin. Alunperin piti kotimatka jakaa kahteen osaan, mutta menihän se näinkin. Ehti sitten maanantaina vielä käydä avaamassa terassikausi parissa eri seurueessa ja parissa eri paikassa.

Teuvo, maanteiden kuningas

Meidän pulkkamäki on parempi kuin teidän.

Ja viime vuonna Zurich, mutta siitä onkin kolme postausta viime huhtikuulta. Hienoja reissuja kaikki tyynni.