perjantai 12. huhtikuuta 2013

Vous et nul autre

Keskiviikkona keksin yhtäkkiä haluavani Pariisiin kesällä. Olenhan sinne tahtonut vuosia ja taas vuosia, mutta nyt on aika! Nyt sen pitää tapahtua! Kaupunkilomat on mun suosikkeja ja must see-listalta olen jo päässyt ruksaamaan yli Berliinin, Dublinin, Lontoon ja Rooman. Pariisia olen koittanut poikaystävälle toisinaan ehdotella, nimenomaan sen kanssa sinne tahdon. ^^ Tulevana kesänä minulla on useamman viikon loma, ja olin joka tapauksessa aikonut lähteä ulkomaille, jos ei poikaystävän, niin sitten siskoni kanssa. Töissä tauolla googlettelin ties mitä Pariisiin liittyen ja silloin se iski kaikessa kamaluudessaan, matkakuume.

Kotona heti ovesta sisään päästyäni myin Pariisi-ideaani Eetulle, joka lähinnä ihmetteli, että miks just se kaupunki. Myin vähän lisää ja kyllä se alkoi lämpiämään ajatuksella. Meillä oli kuitenkin hieman erilaiset lähestymistavat asiaan: minä katselin mahdollisia kohteita ja hintoja, kun tuo katsoi Anthony Bourdainin Pariisi-jakson.


Vuorokauden harkinta-aika on riittävä, ja torstaina varasin meille lennot. Iiiiiiik! Tämä reissu toimii meillä ikään kuin myös aikaisena 5-vuotispäivän juhlistamisenakin. Hotellimahdollisuuksia oli niin runsaasti, että niiden varaamiseen vierähti tovi jos toinenkin. Varasin siis yhden yön Disneylandin holleilla olevasta hotellista ja loput viisi yötä Pariisista. Monessa paikassa lukee, että Disneylandissä optimi on viettää 2 pv, koska siellä on äärimmäisen paljon nähtävää.

Oikeesti. Disneyland. Eipä sitä koskaan pienenä aatellut sinne asti pääsevänsä, vaikka kuinka huokaili katsoessaan Disney-kaseteilta niitä ennen elokuvaa tulevia Disneyland Paris-mainoksia. Hyvä tajuta, että on aikuinen, jolla on lomaa, varakkuutta ja halua tehdä pienestä asti unelmoitu reissu. Oon niiiiin tohkeissani ja täpinöissäni jo nyt.


Pariisissa tahdon käydä Louvressa, Eiffel-tornissa, katakombeilla, Notre Damen katedraalissa ja Pere-Lachaisen hautausmaalla, sekä nähdä Riemukaaren, Moulin Rougen, Vapaudenpatsaan, katsella maisemia Sacre-Couerin basilikalta eli Pariisin korkeimmailta kohdalta, kävellä Seinen vartta ja mahdollisesti vierailla Versaillesin palatsilla. Parempi puoliskoni kuulemma tahtoo istua kahviloissa edessänsä croissant ja kahvi ja ihmetellä maailman menoa. Aww. :3

3 kommenttia:

  1. MORRISONIN HAUTA!! äÄääh. Oon kade!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se. :) Kattoo mitä ehtii ja minne kaikkialle saan ton yhden raahattua.

      Poista
    2. Pariisista et tule pois käymättä siellä haudalla. Piste.

      Poista

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)