torstai 23. heinäkuuta 2015

Viimeinen lomaviikko ja holtitonta rahankäyttöä

Viimeisenä lomaviikkonani olen istunut paljon - sohvalla, fillarilla, leffateatterissa, ravintolassa.

Maanantaina pidettiin kaverin kanssa Hopeanuoli-maratoni. Mulla oli hirmuinen karhupelko pienenä tämän takia, isän veljen perheen luona ollessani mulle ja siskolle pistettiin välillä Hopeanuoli-VHS:t pyörimään. Näin aikuisena näitä katsoessa voi vaan todeta, että tämä on yksi niistä harvoista piirretyistä, jotka kestävät aikaa. Kunhan ei katso suomidubbauksilla...

Maratonin pyöriessä äitini soitti, että lähdenkö hänen kanssaan seuraavana päivänä Selloon shoppailemaan. Eli tiistaina siis äidin kanssa ostoksille. Ostin:
-aitoja ja alkuperäisiä invisibobbleja. Edelliset oli jotain halpiksia, mutta tykkään kyllä niistä enemmän nyt kun olen molempia testaillut.
-aikuisten värityskirjan. Mulla on lasten värityskirjoja entuudestaan, mutta halusin aikuisille suunnatun, koska olen mainonnan uhri: facebookissa kaverit on alkaneet postaamaan kuvia omista värityskirjoistaan. Kylkeen ostin uudet värikynät. Mukavaa pientä tekemistä!
-Finlaysonin Tom of Finland-kassin. Mulla ei ole mitään pätevää selitystä tähän. Näin sen. Halusin sen.
-Niken juoksukengät. Mulla oli joka ilta Amsterdamissa jalat kipeät kaikesta siitä kävelystä ja sisko sanoi, että sä käyt sit kyllä hommaamassa kunnon kengät ennen meidän Amerikan matkaa. Annoin tämän Stadiumissa esimerkkinä ja siellä suositeltiin juoksukenkiä. Hyviltä tuntuu! Muutamat kesät on ollut käytössä siis Seppälästä ostetut nätit halpistennarit.
-Adlibrikselle olin aiemmin tehnyt tilauksen ja nämä kävin samalla reissulla postista hakemassa: Mia Vänskän Valkoisen auran (ehdin sen jo lukeakin) ja semmosen humoristisen aikuisten tehtäväkirjan, jota panttaan synttäreihini asti, jolloin vieraat voi sen kanssa sitten leikkiä.


Keskiviikkona pylly kipeenä pyöräilin Selloon katsomaan Ant-manin. Yksin, yhyhyhhyyy. Mut oli ihan naurettavan hyvä. Ihan älyttömän hyvä. Ihan tosi jees. Ja pylly oli siis sen takia kipeä, että olin edellispäivänäkin pyöräillyt Selloon, eikä kehoni ole vielä tottunut tällaiseen urheilutoimintaan. :P Kotimatkalla mulla oli sentäs seuraa, kun Eetu oli sopivasti päässyt töistä ja olin raahannut sille lenkkikengät mukanani, jotta hän voisi lenkkeillä vieressäni kotiin.

Kesäloman to do-listasta puuttui vielä kimppakäynti Haraldissa. Tätä järkkäilin fb:ssä ja parhaiten porukalle sopi torstai. Ennen ruokailuhommia kävin kaverin kanssa luovuttamassa Sanomatalossa verta. Lupailin tälle ensikertalaiselle, että voin pitää kädestä kiinni koko toimituksen ajan. Edelliskerralla mulla virtaus oli liian hidas ja jouduttiin luovuttamaan kesken kaiken. Verta oltiin kuitenkin jo sen verran otettu, että normi 3 kk:n karenssin jouduin kärsimään. Nyt taas onnistui hyvin! Ja kaverikin sai luovutettua. Jee! Eetukin tuli töiden jälkeen katsomaan miten homma toimii, vaikka ei itse saakaan luovuttaa. Sanomatalosta sipsuteltiin Haraldiin, jossa meitä oli yhteensä 12 henkeä. Hyvin siinä istuskellessa meni semmonen 2,5h. Ruoka oli erinomaista kuten aina. Mun all time lemppariravintolat on Harald ja Stefan's steakhouse.

Kolme päivää lomaa jäljellä, eikä pal mitään suunnitelmia. Pakko tehdä jotain! Pakko pitää hauskaa! Pakko!


Last week of summer holidays, noooo! This week I've sat through a Silverfang-marathon, went shopping with my mom, she asked me to keep her company, I've bicycled to places, went to see Ant-man (wooow!), donated blood and ate at viking restaurant Harald with a bunch of friends. Three days of summer vacation left and I don't have any plans left. Must do something! Must have fun! Mmmmust!

2 kommenttia:

  1. Miullakin on tuo tomppakassi! Sain joululahjaksi pikkuveljeltä ja nyt olen sopivan kiusallisesti käyttänyt sitä töissä. Siihen mahtuu hyvin ylimääräinen takki, jos sataa vettä ja kengät, kun pitää viedä viikonlopuksi ne kotia + muut ostokset. Ei kukaan ole vielä sanonut mitään, mutta tuntuu vähän siltä, ettei kukaan ole kiinnittänyt siihen huomiota, että mitä kuvissa oikein onkaan. Kaukaa katsottuna "pieniä" kivoja yksityiskohtia kun ei tuppaa erottamaan, höhöhö :D
    Tyynyliinakin löytyy, pussilakana pitäisi vielä ostaa samalla kuviolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Otin ton kauppa- ja varakassiksi käyttöön, kulkee siis aina mukana olkalaukussa. Hivelin kaupassa kyllä niitä käsipyyhkeitäkin, mutta ehkä toi kassi nyt tähän hätään riitti. :P

      Poista

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)