maanantai 13. kesäkuuta 2016

Radio Aallon Helsinki-päivän ilmaiskonsertti

Mulla oli täällä viikonloppuna autollinen yövieraita Mikkelistä, olivat tulleet pk-seudulle King Diamondin keikan perässä. Mun piti sunnuntaina lähteä tästä ajoissa liikkeelle, joten jouduin jättämään vieraat oman onnensa nojaan. Olivat kuitenkin jo lähes ulkona ja kotimatkalla itsekin.

Mulla oli suuntana Kaisaniemi. Aikani katsoin sitä loputonta ihmisvirtaa odotellessani Maijaa. Kaisiksessa oli Radio Aallon Helsinki-päivän ilmaiskonsertti. Kerran aiemmin olin siellä ollut neljä vuotta sitten ainakin Rasmusta katsomassa. Helsinki-päivänä koko kaupunki on täynnä ohjelmaa, mutta tämä oli ainoa mua kiinnostava.


Missä ne portit on, joko ne on lähellä?

Jonotettiin tunti kunnes päästiin sisään. Ehdittiin nähdä Robinia 1,5 biisiä. Ja sen vuoksi siis sinne oltiin lähdettykin. :') Anssi Kela katsottiin kokonaan, vaikka en tiedäkään siltä kuin 4-5 biisiä, jotka nekin kaikki ensimmäiseltä ja toiselta levyltä eli vuosilta 2001-2003. Maija osasi sivistää mua, että Kela pääsi uuteen nousuun kolme vuotta Levoton tyttö-biisillään, joka tuollakin soitettiin, mutta sekäänei kuulostanut edes etäisesti tutulta. JVG:tä jaksettiin toista biisiä kunnes lähdettiin pakoon. Siis se ei toimi edes läpällä. Ihan uskomattoman hirveetä kuraa. Harmi, että Cheek oli vasta vika esiintyjänä, olisin halunnut sen nähdä, mutta olin luvannut hakea pari tyyppiä alkuillasta satamasta ja muutenkin esiintymisaika oli samaan aikaan mun nukkumaanmenoajan kanssa. ^^


Pois lähtiessämme huomattiin, että ei se tunnin jonotus ilmeisesti ollutkaan se kaikista huonoin vaihtoehto - sisällä oli sen verran jengiä, että portit oltiin suljettu ja sen toisella puolella oli satoja ihmisiä odottamassa pääsyä sisään. Meillä meni siis ihan kivasti koko reissu, mutta nyt kun luen noita eventin kommentteja niin huh! Ei mekään sitä vesipistettä nähty, mutta nähtiin sitäkin enemmän alaikäisiä anniskelualueella (ikähaarukka oli ihan parivuotiaasta lähtien teineihin). Mutta oli tilaa istuksia, bajamajoja oli paljon ja selvittiin niihin noin minuutin jonotuksella. Kaikennäköistä ylihintaista oli saatavilla, mutta se oli ihan perus ja odotettavissa.

Näin musiikkiteemassa jatkan vielä sen verran, että viikonlopun aikana kuulin neljästi radiosta tietyn biisin ja sunnuntaina muistin googlettaa sen. Dynaztyn Human paradox. Hyvää kakkaa. Jatkoon. _b


The annual Helsinki day was celebrated in (surprise, surprise) Helsinki yesterday. The whole city was full of events. I went to Radio Aalto's free concert in Kaisaniemi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)