perjantai 16. syyskuuta 2016

#nuoruuskuvahaaste

Ah, kultainen nuoruus! Facebookissa kulkee tämä #nuoruuskuvahaaste ja ai että mä rakastan ennen-jälkeen-tyyppisiä kuvia ja postauksia!

Kuva yläoikealla on otettu vuonna 1999 13-vuotissynttäripäivänäni, olin vastikään saanut tarpeekseni aina pitkänä liehuneesta tukastani. Tähän nää muut kokeilut saikin jäädä ja tuon kerran jälkeen kasvatin hiukset takaisin pitkäksi ja sellaisena olen ne pitänytkin.

Kuva oikealla keskellä on otettu vuonna 2000 kaksi päivää ennen 14-vuotissynttäreitäni. Olin värjännyt ensimmäistä kertaa hiukseni (vanhemmilta salaa parhaan kaverini luona) ja löytänyt elämääni niitit ja mustan kajalin. Mun mielestä ihan hurja ero edelliseen kuvaan ja vain vuosi väliä.

Alarivin oikea ja keskimmäinen kuva ovat alkuvuodelta ja kesältä 2002, olin 15. Kuva alavasemmalla on vappuaatolta 2004, olin 17. Tyyli/naama ei kovasti muuttunut noiden vuosien aikana.

Isoin kuva on heinäkuulta 2004, olin kahta kuukautta vajaa täysi-ikäinen. Silloinen tyttöystäväni puhui mut värjäämään hiukseni punaiseksi ja siihen väriin jämähdin. En uskalla antaa edes villiä veikkausta kuinka monta purkkia hiusväriä on kulunut näinä 12 vuotena, kuinka monta tuntia kylppärin peilin edessä hiuksia värjäten. On muuten kauhian kirkkaan väriset vaatteet tuossa yllä, ihan silmiin sattuu.


Tämä koulukuvakollaasi on aiemminkin blogissa nähty, mutta laitan sen kuitenkin tähän, liittyy niin vahvasti aiheeseen.

Ylärivi: 1. luokka, 3. luokka, 4. luokka
Keskirivi: 5. luokka, 6. luokka, 7. luokka
Alarivi: 8. luokka, 9. luokka, kauppiksen 2.

Kouluni kävin Palojärven ala-asteella, Nummelanharjun koulussa ja Länsi-Uudenmaan koulutuskeskuksessa Lohjalla vuosina 1993-2005.


Facebook is full of people's pictures from their youth. Here's mine! The first picture contains pics from ages 13 to 17 (clockwise) and to the second picture I've collected my school pics. 2nd grade is missing and the last one is from the 2nd year of business school.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)