perjantai 9. kesäkuuta 2017

Arkisia pariskuntajuttuja

Tauotan aamuisin hetkeksi työni (etätyöt oujee) ja menen halailemaan torkuttavaa Eetua sänkyyn. Ennen kuin Eetu lähtee töihin, se tulee antamaan mulle pusun ja minä viimotteeksi huikkaan perään HYVÄÄ TYÖPÄIVÄÄ KULTA RAKASTAN SUA, yleensä kovaa ja korkealta, tai joitain retardeja versioita tästä, kuten "hyviä juttuja kulta tykkään sun naamasta".

Mut pitää iltaisin tulla peittelemään ja jos peittelyn jälkeen Eetu meinaa heti lähteä huoneesta pois, huudan perään "pusu kuuluu diiliin" eli hyvänyönsuukko on saatava ja se kuuluu peittelyn ohella annettavaksi. Tietty.

Yhdessä ajellessa, jos edessä näkyy nopeusmittaritaulu (vai mitä ne on nimeltään), kuskin on pyrittävä osumaan ihan nappiin tien nopeusrajoituksen kanssa heti, kun numero ensimmäistä kertaa tulee tauluun. Onnistumista palkitaan toteamalla nice. Jos ajaa edes 1 km/h ylinopeutta, on se häpeän paikka.

Osoitan hellyyttä äärettomät määrät joka päivä. Voisin vaikka elää Eetun kyljessä kiinni ja höpötellä sille taukoamatta hölmöjä. Oon addiktoitunut Eetun tuoksuun ja käyn usein nuuskuttelemassa sen kaulaa. Aamun herätyshalaushetket sisältää myös lähes aggressiiviset nuuskuttelut. Käyttämiäni hellittelysanoja on muun muassa pusipää, pusunaama, pupujussukka, palapää ja kultinaama.

Oon tosi järjestelmällinen, Eetu taas harvemmin muistaa mitä on minnekin pistänyt, joten usein käy näin: "hei leikitään leikkiä! missä on pipo/lompakko/mikä tahansa talon esine" ja kerrottuani tavaran eksaktin paikan sijoiltani nousematta ja Eetun sen löydettyään sieltä, totean olevani "niiiin hyvä tässä leikissä". Toinen leikki, missä oon lahjakas, on kaupassa löytää hornet-broilerinsiipiä rakastavalle Eetulle paketti, jossa on mahdollisimman paljon "hyviä" eli niitä öööö siistejä siipiä, eikä niitä möhkäleitä. Get it? :D

Eetu tietää mistä tykkään ja mikä mua huvittaa ja niitä pieniä juttuja se ripottelee päiviin. Esimerkiksi näyttää pari omaa hölmöä tanssimuuvia, tai katselee ikkunasta ulos omia maitaan kädet selän takana ja vartaloa vähän heijaten kuten mikäkin vanha mies, tai autossa apukuskin paikalla spotifyä selaillen se saattaa laittaa kaiken muun mätön oheen pari mun hyvän mielen juhlabiisiä soimaan, tai ottaa mut ala-asteen hitaidentanssimisotteeseen ja alkaa vaappua puolelta toiselle ja mua alkaa naurattaa.

6 kommenttia:

  1. Ihana postaus 😍 Minulla ja Tapiolla on sen verran musta ja makaaberi huumori etten kehtaa tehdä vastaavaa vaikka vähän tekis mieli 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tekisit! Sehän tässä juur onkin parasta, kun jokaisella pariskunnalla on ne omanlaisensa hölmöt jutut. :)

      Poista
  2. Ihan tosi söpö postaus! Mulla on myös maailman ihanimman tuoksuinen mies. Silloin kun ei vielä asuttu yhdessä niin sen piti aina jättää mulle paita unikaveriksi kun nähtiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuuh mullekin on tänne jätetty tuoksuvaa paitaa esimerkiksi lähtiessänsä Lappiin tms vaeltamaan. :D

      Poista
  3. Ihania juttuja <3, tähän vois kliseisesti laittaa häshtägin #vanhojenpariskuntienjuttuja.

    Terveisin, 8 vuotta parisuhteessa.

    VastaaPoista

Pidäthän kommentoinnin asiallisena. Kiitos viestistäsi! :)