torstai 28. kesäkuuta 2018

Nummirock 2018

20.6.18 KE: Perinteinen Nummea edeltävä yö eli heräilin paljon ja kuudelta en enää jatkanut unia. Ysiin mennessä olin käynyt suihkussa, pakannut loput tavarani ja syönyt aamupalaa. Tungettiin auto täyteen kamaan ja matkaan 9.20. Kyytiläisethän olivat saapuneet meille jo edellisiltana. Haluun aina tykitellä täysiä Nummijärvelle. Se on se määränpää, eikä matka. En ymmärrä ihmisiä, joilla on aikaa ja halua pysähtyä useita kertoja reissullansa! Meillä oli yksi pikainen vessa- ja rahannostotauko.

Nummeensaapumisbiisinä toimi tänä vuonna NightStopin She dances in the dark ja paikan päällä olimme 13.30 aikaan. Kasattiin teltat, otettiin retkituolit esiin ja käytiin muiden tykö. Oli niin paljon tuntemattomia tyyppejä sun muita tutun tuttuja, ettei aluksi oikein edes tuntunut omalta leiriltä. Avasin Somersbyn ja täten päättyi 11 kk kestänyt tipattomuus.

Klo 16 mentiin Jaanan kanssa vaihtamaan rannekkeita. Taaskaan kukaan ei ollut älynnyt mennä oikeanpuoleiselle luukulle, joten olimme jonon ensimmäiset, vaikka toinen jono oli jo pitkä. Rannekkeet saatuamme jatkettiin järvileirinnän puoleiseen Goatse-leiriin tuttuja moikkaamaan. Se hoidetaan aina ensimmäisenä päivänä pois alta, ja sinne palataan vasta seuraavan vuoden Nummirockin ensimmäisenä päivänä.

Siinä sitten lähinnä omassa leirissä istuttiin loppupäivä mitä nyt kävin yhden Instagram-tutun leiriä katsomassa ja porukalla käytiin jossain vaiheessa syömässä. Juominen on väsyttävää puuhaa ja kävin nukkumaan joskus ysin pintaan.

Meidän leiri löytyy vastaisuudessakin alla näkyvien logojen alta.

21.6.18 TO: Heräsin ysiltä. Pitkät yöunet ja vettä joka kerta, kun yöllä heräsin = aamulla oli hyvä olo. Nyt oli kuitenkin alkoholiton päivä. En edes yritä kokeilla mitä kroppa sanoo kahden (saatika neljän) päivän putkesta, kun en muuten tuota juomapuolta oikein harrasta. Hoidin aamupuhteet ja tein aamupalaa. Lähdettiin kavereiden kanssa Relaamoon, jossa nuo latas kännyköitään (praise minun ihana vanha Nokia 3710 fold, joka kestää festarit ilman latausta) ja otti aamupalaa. Alueelta lähtiessämme tuumittiin Jaanan kanssa, että nyt on reissun ainoa hetki nauttia jäätelöt ennen kuin keli muuttuu kämäseksi.

Kävin katsomassa Kalmahia muutamia biisejä, olin luvannut tulla tsekkaamaan niiden välispiikit, joita mulle oli kovasti mainostettu. Leirissä soi Krapularadio. Kouvolaleiri käytiin katsastamassa. Viimeisimmätkin saapuivat tänään paikalle, kuten esim. poliittisesti epäkorrekti puhallettava Pekka Siitoin.

Klo 21 kävin katsomassa muutaman biisin Alestormia ja sieltä läksin telttapuuhiin. Laitoin iltapalaleivät, mutustelin niitä ohjelmavihkosta plärätessä, pesin meikit ja rauhassa käpertysin makuupussiin. Ei ollut kello taaskaan kuin kymmenen verran.

22.6.18 PE: Kävin aamulla leirintäalueen suihkussa. Oli sen verran kylmää, että tyrkin vain päätä veden alle. Söin aamupalaa leirissä tukka pystyssä ja lötköhousut ja flipflopit jalassa ja aloitin aamuni Ville Vallaton-huikalla joltain ukkelilta, joka etsi kaveriaan meidän leiristä.

Kauhea moni katosi saunaan klo 11. Me biletettiin Jaanan kanssa joutaessamme autossa karkkien kanssa ja vähäsen nassujamme ehostamalla. Odotettiin muita saunasta, istuttiin meidän leirin sohvalla peittojen alla, oltiin kaksistaan koko pressuhässäkän alla ja avattiin Somersbyt.

Koko päivän satoi ja oli kamala tuuli. Meidän teltta päästi vettä sisään ja lopetin juomisen parin siiderin jälkeen siinä mielessä, että jos ei saada teltan vesivahinkoa korjattua, lähden kotiin nukkumaan. Kolmen pienen pressun, joista kaksi oli lainattu ja yksi oma, sekä jesarin avustuksella saatiin suojaa, eikä tarvinnut keksiä vaihtoehtoisia majoituspaikkoja/lähteä kotiin. Sain parit Somersbyt alas, mutta into loppui ja jätin lystin kesken. Kamala vaiva yrittää koko ajan juoda ja käydä vessassa, rasittavaa. Vähän kyllä oli pakko osallistua Katin vuosittaiseen boolin tuhoamiseen.

Klo 18.45 mentiin isolla porukalla katsomaan telttalavalle Megahammeria ja NightStopia. Pätkä Beast in blackiakin tuli siinä samalla nähtyä. Megahammer oli ihan ok, kunnes siihen tuli solisti mukaan. Mmmeh. NightStop oli paljon parempi. Kävin hetken autossa lämmittelemässä ja olin tuulta paossa. Siitä sitten taas terveeseen klo 21 aikaan nukkumaan. Tulin Nummeen lepäämään.

23.6.18 LA: Jälleen suosiolla selvä päivä. Koko alkupäivä oli vain leirissä istumista ja ihmettelemistä. Klo 14.45 aloitti Hevisaurus, jota tuli kamalan moni katsomaan. Pitihän se kokea, mutta kyllä se aiheutti suurta myötähäpeää. Nummi myi erillisiä Hevisaurus-lippuja, joka oli voimassa lauantaina klo 12-16 eli paikka oli täynnä lapsia ja vanhempia.

Kuten viimekin vuonna, huonot kelit kävi mun ja Jaanan psyykeen päälle ja ehdottelimme ajamista yötä vasten kotiin. Odotukset eivät olleet suuret, mutta meidän yllätyksemme paremmat puoliskomme suostuivat ehdotukseemme. Pelkästään tinkivät klo 21 lähtöajan klo 22:een, vaikka olin ihan valmis alkamaan lahjomaan muun muassa krapulapäivän pitsuilla ja kebabeilla.

Otettiin meidän Bönthöleirin/Tykittelijämiesten ryhmäkuva, käytiin syömässä, hengattiin leirissä, purettiin teltat ja pakattiin kamat. Tehtiin hyvästelykierros ja klo 22 startattiin kotia kohti. Heitettiin kyytiläiset kotiin ja itse pääsin omaan sänkyyn 02.30. Suosiolla jätin tavaroiden purkaamisen seuraavaan päivään.

24.6.18 SU: Hoidin Nummen jälkeiset jutut eli  tyhjensin auton, purin tavarat, pesin pyykkiä ja, mikä tärkeintä, kävin saunassa, hinkkasin Nummijärven keholtani ja pesin savun hajun hiuksistani. Lakanatkin vaihdoi. Parasta mennä puhtaana puhtaisiin lakanoihin, aawwyeaaah.

Näin päivitin facebookia:

"Olipa hyvä idea lähteä jo eilen illalla klo 22 ajamaan Nummesta kotiin. Oma ihana sänky! Näin tuli edes kerran valvottua, muuten nukkumaanmenoaika oli klo 21-22.

Mulla oli päämääränä juoda tänä juhannuksena enemmän Somersbytä kuin edellisvuonna eli vähintään 10 kpl. Join 9. Noh, ensi vuonna uusi yritys!

Nummijärvellä oli ollut hyvin kuivaa ennen festareita ja vielä tiistaina oli avotulentekokielto ja metsäpalovaroitus päällänsä, mutta perinteinen juhannussää kuitenkin vallitsi festareiden ajan eli kiellot ja varoitukset kumottiin. Oli kylmää, märkää, tuulista ja teltta päästi vettä sisään.

Mutta! Kaverit oli ihania, keikkoja tuli katsottua ja uusiin ihmisiin tutustuttua. Oli kivaa, mutta oli kiva päästä takaisin kotiin lämpimään.

Jahas, ja kohta Tuskaan."

Alla vielä videoklippejä yhteen nivottuna, omat suosikkini ovat ehdottomasti ensimmäinen (flossausta) ja viimeinen (breakdancea).